Western Union Accelerates Digital Money Movement for Postal Networks Worldwide 웨스턴 유니온, 전 세계 우편 네트워크 통한 디지털 송금 가속화
국경과 화폐 종류를 초월하는 송금 및 결제 서비스 분야의 글로벌 선두 기업인 웨스턴 유니온(뉴욕증권거래소: WU)이 전 세계 국가 우편 네트워크를 통한 국제 디지털 송금 서비스로 글로벌 고객에게 향상된 서비스를 제공하기 위한 디지털 플랫폼 확대에 큰 진전을 보이고 있다.
오스트레일리아 포스트(Australia Post)는 웨스턴 유니온 디지털 송금 기능을 통해 글로벌 송금 관련 기존 및 신규 고객의 요구 사항을 충족하는 혁신을 이룬 5번째 국가 우편 기관이 됐다. 프랑스의 라 방카 포스 탈(France’s La Banque Postal), 이탈리아의 포스테페이(Postepay), 러시아의 러시안 포스트 뱅크(Russian Post Bank), 영국의 포스트 오피스(Post Office Ltd.) 등 4곳의 국가 우편 기관에서는 이미 웨스턴 유니온의 디지털 송금 서비스를 제공하고 있다.
오스트레일리아 포스트가 웨스턴 유니온의 선도적인 국경 간 디지털 송금 기능을 통한 국제 서비스를 확대함에 따라 고객들은 웹사이트(auspost.com.au)를 통해 연중무휴 24시간 해외 송금을 할 수 있게 됐다. 이번 디지털 부문 확대에는 2004년에 도입된 소매점 서비스를 시작으로 17년간 이어진 웨스턴 유니온과의 관계가 밑거름이 됐다.
웨스턴 유니온은 국가 우편 기관과의 파트너십을 통해 전 세계 수백만 고객에게 편리한 국제 송금 서비스를 제공하고 있다. 이로써 약 120개국의 수십억개 은행 계좌와 수백만개 모바일 지갑 또는 200개국 이상의 지역에 위치한 50만개 중개 기관으로의 송금이 가능해졌다. 글로벌 결제 기능, 금융 네트워크, 규정 준수 및 기술 시스템을 비롯한 다양한 웨스턴 유니온의 기능을 통해 수백만 명의 우편 네트워크 고객이 빠르고 편리하며 안정적으로 해외로 송금을 할 수 있다.
웨스턴 유니온은 수십년간 79개국의 우편 기관과 전략적 협력 관계를 구축했다. 이러한 협력 관계를 통해 공동 고객의 경험을 디지털화하는 혁신적인 방법을 함께 개발할 수 있었다.
웨스턴 유니온 글로벌 네트워크 사장 장 클로드 파라(Jean Claude Farah)는 “우리는 지속적으로 플랫폼을 개선하고 전 세계의 고객, 비즈니스 및 커뮤니티가 더 잘 연결되도록 도달 범위를 확장하는 데 중점을 두고 있다. 국가 우편 네트워크와의 파트너십을 계속 확장하는 것은 이런 노력의 하나로, 선도적인 국경 간 디지털 기능을 연결해 키보드를 몇 번만 두드리는 것으로도 우편 네트워크 협력사의 글로벌 고객들에게 전 세계적인 연결성을 제공할 수 있게 돼 무척 기쁘다. 오스트레일리아 포스트와의 관계 확대로 소매점이 디지털 공간에서 성공을 거두고 새로운 성장 기회를 다질 수 있도록 최근의 모멘텀을 지속해 나갈 것”이라고 말했다.
이어 “웨스턴 유니온은 여러 대륙의 경제, 금융 및 기술 생태계에 분포하는 글로벌 고객들의 다양한 송금 요구에 대한 뚜렷한 장점이 있다. 웨스턴 유니온의 글로벌 플랫폼은 이러한 복잡성을 초월해 몇 번의 마우스 클릭으로도 쉽고 빠르게 국경이나 화폐 종류에 관계없이 자금을 보낼 수 있다”고 말했다.
기업 플랫폼과 전 세계적인 금융 네트워크를 개방해 제3자 기업에 서비스를 제공한다는 웨스턴 유니온의 전략은 회사가 글로벌 송금을 위한 유일무이한 협력자로 자리매김할 수 있게 했다. 이로써 통신, 기술, 금융 서비스 및 기타 영역의 기관들이 자체 고객에 대한 서비스를 더욱 풍부하게 제공할 가능성이 열렸다.
진주인터넷뉴스는 내일을 만듭니다. http://www.jinju.news
Western Union (NYSE: WU), a global leader in cross-border, cross-currency money movement and payments, continues to make significant headway in expanding its digital platform to provide enhanced services for global customers by enabling national postal networks around the world to offer international digital money transfer services.
Australia Post has become the fifth national postal organization globally to leverage Western Union digital money transfer capabilities, innovating to meet existing and new customers’ needs for global money transfers. Four other national postal institutions already offer Western Union’s digital money transfer services, including France’s La Banque Postal, Italy’s Postepay, Russia’s Russian Post Bank, and the United Kingdom’s Post Office Ltd.
Australia Post has expanded its international services with the launch of Western Union digital money transfers, enabling customers to send money worldwide 24/7, using Western Union’s leading cross-border money transfer capabilities via auspost.com.au. The digital expansion builds on a 17-year relationship with Western Union, which began with the introduction of retail services in 2004.
Western Union’s partnerships with national postal organizations globally enable millions of customers to conveniently send money worldwide. Customers may choose for their funds to be paid out into billions of bank accounts and millions of mobile wallets in approximately 120 countries, or more than half a million Agent locations in more than 200 countries and territories. This integration of Western Union’s capabilities including global settlement capabilities, financial network, compliance, and technology systems has provided access to millions of postal network customers to send cross-border money transfers quickly, conveniently and reliably.
Over decades, Western Union has built strategic collaborations with postal entities in 79 countries. These relationships have enabled us to work together and develop innovative ways to digitize the experience for joint customers.
“We are focused on continually enhancing our platform and expanding our reach to better connect people, business and communities around the world. Our growing partnerships with national postal networks are part of this commitment, and we are pleased to link our leading digital cross-border capabilities to bring real worldwide connectivity with a few taps to the global customers of our postal network partners,” said Jean Claude Farah, President, Western Union Global Network. “With expansion of our relationship with Australia Post we are continuing our recent momentum powering retail players to succeed in the digital space and unlock new growth opportunities so that together, we can serve as an economic force for our global customers.”
Farah added: “Western Union has a distinct vantage point on the diverse money movement needs of our global customers across different continents and economic, financial and technological ecosystems. Our global platform transcends these complexities, making it possible to send funds easily and quickly across borders and currencies with a few clicks.”
Western Union’s strategy to open its platform and worldwide financial network to serve third-party companies has established it as a unique partner for global money movement, enabling organizations in telecom, tech, financial services, and other sectors to enrich services for their customers.
댓글 영역